Cara Merawat Resdung

Teruja Nak Tau Cara Merawat Resdung? Jom Baca!



Tetapi Sebelum Saya Share / Kongsikan Kepada Anda Mengenai Cara Merawat Resdung Atau Cara Mengurangkan Resdung, Anda Mesti Kena Tahu Apa Itu Resdung. Sekiranya Anda Tidak Mengenali Resdung, Bagaimana Anda Hendak Menghilangkan Resdung ? Setuju ? Terima Kasih Kerana Sanggup Baca Sehingga Habis.


Resdung Merupakan Antara Penyakit Yang Paling Popular Dihidapi Oleh Masyarakat Kita Tanpa Mengira Golongan. Kajian Menunjukkan Bahawa 1 Daripada 4 Penduduk Malaysia Mengalami Masalah Resdung. 


Resdung Sebenarnya Berpunca Dari Jangkitan Bakteria Ke Atas Hidung Dan Rongga-Rongga Sekitar Bahagian Dalaman Tulang Muka Yang Bersambung Ke Hidung Melalui Saluran-Saluran Yang Sangat Kecil Yang Dipanggil Sinus.


Penyakit Resdung Ini Bukan Sekadar Mengganggu Aktiviti Fizikal Tetapi Juga Mengganggu Kesihatan Mental Anda. Ini Kerana Pesakit Resdung Sangat Mudah Mengalami Sakit Kepala Serta Mengalami Kesukaran Untuk Bernafas Sehingga Mengganggu Aktiviti Harian Anda.


Kebiasaannya Pesakit Resdung Akan Kerap Bersin, Alami Dengkuran Kronik, Mengalami Batuk, Gatal-Gatal Hidung Serta Sentiasa Berasa Letih Dan Sakit Kepala Pada Waktu Pagi. Jika Ia Semakin Kronik, Ia Mampu Menyebabkan Telinga Pengidap Pekak.



1. Apa Itu Resdung?


 Resdung Adalah Keadaan Dimana Berlakunya Keradangan Di Ruangan Sinus. 




2. Apa Itu Sinus?



 Sinus Adalah Ruangan Udara Yang Terletak Di Ruangan Wajah. Terdapat 4 Jenis Sinus, Iaitu Sinus Frontal, Sinus Etmoid, Sinus Sfenoid Dan Sinus Maksila.




3. Bagaimana Berlakunya Resdung?



 Sebarang Lendir Yang Terhasil Daripada Sinus Anda Di Salurkan Kepada Hidung. Resdung Menyebabkan Keadaan Saluran Ini Membengkak Dan Menghalang Aliran Keluar Lendir. Akibatnya Ia Menyebabkan Jangkitan Mula Berlaku.



4. Kesan - Kesan / Tanda - Tanda Resdung, Check Sekarang !


Nafas Berbau.

Jangkitan Pada Gigi.

Kurang Deria Bau Atau Rasa.

Cepat rasa Tersumbat & Kesukaran Bernafas.

Sakit Atau Bengkak Di Sekeliling wajah.

Keluar Lendir Pekat Kekuningan Atau Kehijauaan.



5. Punca Berlakunya Resdung


Virus

Bakteria

Funggus



6. Faktor Berlakunya Resdung



Alahan

Jangkitan Pada Gigi

Ketumbuh Pada sinus.

Septum sinus Yang Bengkok.

Terdedah Kepada Bahan Pencemar Seperti Asap Rokok.




7. Bahaya Resdung


"Sekiranya Dibiarkan Tanpa Rawatan, Resdung Boleh Mengakibatkan Maut Tidak Langsung Yang Disebabkan Oleh Komplikasi Pada Otak Pesakit". Artikel Penuh: ARKIB : 23/01/2005, Utusan Online

Okay, Sekarang Dah Faham Mengenai Resdung, Kita Share / Kongsikan Kepada Anda Cara Menghilangkan Resdung. Ada Pelbagai Cara. Daripada Murah Hingga Mahal, Daripada Senang Sehingga Susah, Daripada Tak Sakit Hingga Operation / Pembedahan.




Cara Merawat Resdung


Resdung Hidrasi - Minum Banyak Air Mineral. Kurangkan Minuman Bergula, Berkafein, Dan Penting Untuk Kurangkan Menghidu Asap Rokok. Untuk Menjadikan Keradangan Resdung Semakin Parah.


Resdung Sedut Wap - Panaskan Air Yang Dimasukkan Garam Sehingga Mendidih. Nak Lagi POWER Tambahkan 3-5 Kali Spay IV MIST. Jarakkan Diri Anda Sekitar 30 cm Dan Sedut Wap Air Selama 15 Minit Dua Kali Sehari. Tutup Kepala Dengan Tuala Untuk Kurangkan Wap Air Terlepas.


Resdung Tuam Muka - Sediakan Air Suam, Celup Tuala Muka Dan Tuam Sekitar Muka Untuk Melegakan Keradangan Yang Berlaku Diruangan Sinus.


Resdung Lidah Buaya - Lidah Buaya Atau Dikenali Sebagai Aloe Vera Merupakan Anti-Septik. Titiskan Lendir Atau Gel Lidah Buaya Kedalam Ruangan Hidung. Nak Lebih Power Minum Air Rebusan Lidah Buaya.


Resdung Limau Nipis Dan Daun Pandan - Perah Lebih Kurang 8 - 10 Biji Limau Nipis, Buangkan Biji. Ambik Sekitar 7 Helai Daun Pandan, Hiriskan Dan Gaulkan Bersama Air Perahan Limau Nipis Dan Tapiskan. Air Akan Bertukar Warna Hijau. Ambik Span Atau Berus Untuk Ratakan Dibahagian Muka, Biarkan Sehingga Kering. Ulang Sehingga Habis Air Tersebut. Kemudian Cuci Sehingga Bersih. AWAS, Ia Mungkin Akan Pedih Dan Tidak Sesuai Untuk Kanak Kanak.


Resdung Kunyit Dan Halia - Kedua Bahan Ini Memang Diketahui Ramai Akan Kebanyakkanya. Anti-Septik Dan Anti-Oksida. Ia Dicampurkan Bersama Teh Untuk Mencairkan Mukus Diruangan Hidung Agar Tekanan Dapat Dikurangkan Pada Wajah Anda.


Resdung Sedut Asap / Rokok Resdung - Boleh Pergi Kepusat Rawatan Yang Menyediakan Rawatan Resdung Menggunakan Asap.


Resdung IV MIST - Sembur IV MIST Pada Tangan, Sapukan Pada Ruangan T-Zone (Dahi), Hidung, Pipi, Bawah Hidung. Kemudian Hidu Bau IV MIST Ini. Lendir Lendir Yang Tersumbat Dalam Hidung, Mungkin Akan Keluar. Selepas Itu, Ada Akan Merasakan Segar Dan Lebih Lega. Senang, Tanpa Perlu Guna Asap Dan Makan Apa Apa Pil Mahupun Tablets.
Resdung Tittle Tag


Mengapa Perlu Mencuba IV MIST ?

🌸 Penawar Serbaguna
🌸 Formulasi Dari 10 Herba Terpilih (Rujuk Post Sebelum Ini)
🌸 Ada Kelulusan KKM
🌸 Tiada Kesan Sampingan
🌸 IV MIST Keperluan Seisi Keluarga
🌸 Harganya Murah & Mampu Milik
🌸 Produk Laku Keras


Bahan Yang Terkandung Dalam Minyak IV MIST :


💓 Extrak Habbatus Sauda
💓 Extrak Serai
💓 Extrak Limau Purut
💓 Minyak Kelapa Dara
💓 Minyak Halia
💓 Estrak Pudina
💓 Extrak Halia Bara
💓 Minyak Eucalyptus
💓 Minyak Argan
💓 Extrak Saffron



LIHAT SEBAHAGIAN DARIPADA TESTIMONI

Cara Merawat Resdung Tittle Tag

Cara Merawat Resdung Tittle Tag


Cara Merawat Resdung Tittle Tag


Cara Merawat Resdung Tittle Tag

Cara Merawat Resdung Tittle Tag


Cara Menghilangkan Resdung Tittle Tag

Disclaimer : Penggunaan Produk Ivmist Ini Memberi Kesan Yang Berbeza Pada Setiap Pengguna. Sila Guna Mengikut Ketetapan Cara Penggunaan Yang Tersedia.

Cara Merawat Resdung Tittle Tag

Cara Menghilangkan Resdung Tanpa Asap, Tanpa Pil Serta Selamat Dan Berkesan !


“IV MIST Aromatic Nano Oil & IV SOAP”

Iv Mist (12ml) RM34.90 + Iv Soap RM29.90 + Postage RM8 = RM72.80 Sahaja Untuk Satu Set.



Nak Cuba 1 Set Dulu? Tunggu Dulu, Kami Ada Tawaran Istimewa Untuk Bantu Anda Selesaikan Masalah RESDUNG Yang Sangat Menyusahkan Hidup Korang. Kami Bagi Discount & FREE Delivery Semenangjung Malaysia





PROMO 1 SET RM72.80RM 57 

PROMO 2 SET RM145.60RM 99


Best Ker Sangat Best ?

Dapatkan Sekarang !


WHATSAPP 1 SET / 2 SET KE 011 3921 7558

WHATSAPP 1 SET / 2 SET KE 011 3921 7558

WHATSAPP 1 SET / 2 SET KE 011 3921 7558




Comments

Popular posts from this blog

Cara Penggunaan IVMIST